Inhoud en relevantie

De inhoud van de pagina wordt bekeken of gescand, hierna wordt de relevantie van de pagina ten opzichte van een bepaalde zoekterm bepaald. Dit bepaald voor het grootste deel hoe hoog in Google de website kan komen te staan. Waar ook naar gekeken wordt is hoe belangrijk een pagina op het internet is. Voor deze factor te bepalen kent Google een pagerank toe aan elke website / pagina, deze pagerank wordt bepaald door het aantal inkomende links naar de website. Let wel op! links van paginas met een relevante inhoud worden veel hoger gewaardeerd dan links van een website waarvan de inhoud totaal niets met uw inhoud te maken heeft.

Waar kijken zoekmachines voornamelijk naar:

  • Titel van de pagina
  • Meta-Tags
  • Datum van laatste wijziging
  • Naam van een bestand
  • "Alt" tags van afbeeldingen
  • Inhoud van de pagina
  • Andere pagina's op je site
  • Inhoud van de sites die naar je linken
  • Pagerank van de sites die naar je linken
  • Relevantie
Uw advertentie hier?
Toch je SEA uitbesteden?