Voordelen van online marketing

Als we gaan kijken naar de markt, dan blijft deze maar groeien. Dit komt ook omdat steeds meer communicatie via de online weg gedaan wordt. Daarnaast blijven er platformen ontstaan en groeien de mogelijkheden in technieken om online marketing toe te passen. Daarnaast is online marketing niet al te duur. Als je een gerichte doelgroep hebt kun je deze met een redelijk klein budget al goed bereiken. 

Een ander voordeel is het meten van de resultaten. Bij online marketing wordt er veel gemonitord. Door te analyseren en aan te passen en weer te analyseren ontstaan er verschillende koersen. Uiteindelijk wordt er een koers bepaald, die het beste uitkomt voor jouw bedrijf. Denk hierbij aan analyses zoals het aantal bezoeken van de website, duur van het bezoek van de website, wel of geen aankoop gedaan of conversie. Hierbij komt ook kijken wat de interesses zijn van jouw doelgroep. Welke wensen hebben zij, welke irritaties hebben zij. Door zulke vragen te stellen kun jij een ideale klant schetsen. Hierdoor is de kans dat ze naar jouw website komen en blijven een stuk groter. 

Aspecten binnen de online marketing

Als je gaat kijken naar de online marketing zijn vier aspecten zeer belangrijk. 

  • Doelgroep – voor wie is jouw product bedoeld. Dit zijn namelijk de mensen die jij als bedrijf wil bereiken.
  • Boodschap – Wat ga jij zeggen tegen de doelgroep. Wat voor communicatie gaat het worden, welke middelen ga je toepassen. De boodschap moet daarin pakkend en eenvoudig zijn. Doe niet te moeilijk.
  • Doel – Stel jezelf een doel met wat je wilt bereiken. Denk aan conversie verhogen of meer naamsbekendheid.
  • Budget – Stel voor jezelf een budget in, voor wat het mag gaan kosten. Dit zijn jouw uitgaves. Probeer dit goed van te voren te bepalen waardoor je meer inzicht kan krijgen in wat je wilt en wat je niet wilt gaan doen.

Tips voor het toepassen van online marketing

  • Blijf consistent met je boodschap. Hoe langer je een dezelfde boodschap deelt, hoe eerder die blijft hangen bij mensen. Denk hierbij aan de boodschap van Nike ’Just do it’. 
  • Zorg voor een goede call to action. Dit betekend dat na het zien van een advertentie, de potentiele klant ook een actie onderneemt om het gewenste gedrag te tonen. Denk hierbij een button of dergelijke. 
  • Zorg dat je website en andere processen up to date blijven. Je moet niet denken dat het een eenmalige actie is. Dit zorgt voor een betere zoekresultaat in Google en vertrouwen bij de klant. 
Civas opleidingen thuisstudie gratis proefles
Toch je SEA uitbesteden?