Als je gaat kijken waar de zoektocht start (customer journey) dan zal dit voor 95% zijn op Google. Door een product of bedrijf in te tikken in een zoekmachine als Google. Om onder de aandacht te komen moet je eigenlijk op de eerste twee pagina’s terecht komen. Met name als er veel concurrentie is. Via Google kun je eigenlijk leads genereren. Daarom is SEO een belangrijke term binnen veel bedrijven.
Er zijn honderden factoren die belangrijk zijn voor de ranking van een website. Al kunnen wij dit wel onderverdelen in drie hoofd factoren. Dit zijn factoren die een beter beeld kunnen geven over wat SEO inhoud. Dit zijn Techniek, content en autoriteit. In dit geval is het zo als de eerste twee (techniek en content) goed gaan en de klanten tevreden zijn, de autoriteit vanzelf omhoog gaat.
De website waar naartoe wordt geleid moet in orde zijn. Wanneer een potentiële klant op jouw pagina komt, dan wil je niet dat die binnen twee seconde weg is. Hierdoor moet je aan de volgende aspecten denken (zijn er nog veel meer), waar Google zeker naar kijkt:
Jouw klanten zijn altijd opzoek naar informatie of naar producten of diensten. Dit is allemaal content die te vinden is op website. Je website moet de juiste content (pagina's) bevatten om de behoefte van de klant te kunnen voorzien. Als klanten deze goed vinden, dan krijgt Google dat mee en scoor jij hoger op de ranking. Denk hierbij aan:
Autoriteit heeft voornamelijk te maken met linkbuilding promotie van je website. Als jij veel websites hebt die linken aan jou, straal je autoriteit uit. Hoe beter jou website eruit zien qua uitstraling en gebruiksvriendelijkheid, hoe eerder anderen een link van jou willen hebben. Autoriteit is tegenwoordig wel steeds makkelijker te manipuleren door deals met andere bedrijven te maken om elkaar te linken.