Als SEA marketing beheerder van een website schrijf je de teksten op je webpagina’s natuurlijk in eerste instantie voor de bezoekers. Maar om ervoor te zorgen dat die bezoekers je website gemakkelijk kunnen vinden, is het cruciaal dat bepaalde pagina’s van je website bepaalde zoekwoorden verwerken in de tekst zodat het matcht met de Google advertentie. Een goede SEA marketing campagne begint dan ook altijd met het vastleggen van de benodige zoekwoorden.
Wanneer je weet op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden, is het de kunst om deze subtiel maar doeltreffend in de advertentie op Google te verwerken. Op die manier kunnen de zoekmachines feilloos bepalen waarover de pagina gaat en bij welke zoekwoorden de pagina moet worden getoond in de resultaten. Daarnaast worden de bezoekers van de pagina optimaal bediend: de pagina is precies wat ze zochten en beantwoordt hun vraag of voorziet in hun behoefte. Binnen enkele seconden heb je er een klant bij!
Het optimaliseren van de advertenties voor zoekmachines is een vak apart. Wanneer u hier geen ervaring mee heeft, kunt u hiervoor een specialist inschakelen, zoals een Google Ads specialist of een online marketing bureau. Zij zijn in staat om nieuwe pagina’s op jouw website te creëren die als ‘landingspagina’ gebruikt worden voor de Google Ads. De zoekwoorden worden op alle relevante plaatsen in de tekst vermeld, zonder dat die vervelend om te lezen wordt voor uw ‘echte’ bezoekers. Met de extra omzet die u hiermee kunt genereren, zijn de kosten voor een Google Ads specialist al snel terugverdiend.