Voor – en nadelen

De voor – en nadelen van Mangools staan hieronder op een rijtje. We beginnen met de voordelen.

Voordelen

  • Prettig design
  • Betaalbare prijs
  • Stabiel en betrouwbaar, valt nauwelijks uit en verstrekt correcte data
  • Vijf verschillende SEO tools voor één prijs
  • Nuttige informatie omtrent jouw concurrenten

Nadelen

  • Geen mogelijkheid tot delen van je dashboard met klanten (agentschap)
  • Vrij nieuwe tool waardoor database voor links kleiner is dan bij andere tools
  • Minder uitgebreid dan andere tools als Ahrefs
  • Weinig aandacht aan de technische kant

Gebruiksvriendelijkheid

Over het design van de tool valt niets te klagen, het oogt prettig en rustig. De site ziet er vloeiend uit en er is goed gebruik gemaakt van kleur. Daarnaast werkt de tool enorm stabiel waardoor de betrouwbaarheid een boost krijgt.

Je hebt de mogelijkheid om diverse SEO tool functies te gebruiken. Dit zorgt ervoor dat je een complete tool hebt, om de SEO strategie van je website te optimaliseren. Bekijk hieronder meer over de tools en mogelijkheden van Mangools.

Tools / mogelijkheden

Mangools maakt gebruik van vijf verschillende soorten SEO tools. Hier heb jij alle vijf toegang tot.

1. KWFinder – Zoekwoorden analyse tool
Met deze tool kun je achterhalen hoe vaak een woord, of meerdere woorden, worden gebruikt in Google. Dat maakt dit een onmisbare en fijne tool. Tevens kun je zoekwoorden suggesties, meer informatie over de concurrentie binnen je niche te weten komen. De tool geeft je nuttige data die je helpt naar een betere website. Onderzoek hier direct welke zoekwoorden het beste resultaat opleveren!

2. SERPChecker – Analyseren van de zoekresultaten
SERP, ook wel Search Engine Result Page genoemd, betekent letterlijk: de resultatenpagina van de zoekmachine. Dit herken je als de zoekresultaten in Google zelf. Wat kun je nu precies met deze SERPChecker? Je vult zoekwoorden in en deze kun je per land en per apparaat de zoekresultaten van dat zoekwoord analyseren. Je krijgt vervolgens een overzicht van wie in de top 10 staat, hoe goed ze scoren, hoeveel links ze hebben, hoe hoog hun autoriteit is, etc. Wil je hoog scoren, maar weet je nog niet waardoor je dat nu nog niet doet? Dan raden we je aan om zeker gebruik te maken van deze tool.

3. SERPWatcher – Bijhouden van de posities van je zoekwoorden
Een eenvoudige tool om uit te leggen. Hiermee kun je exact bijhouden welke positie een zoekwoord heeft. Dit wordt ook wel ranktracking genoemd. Je ziet op welke plek je zoekwoord staat, hoeveel volume het heeft, wat je gemiddelde positie is, wat je beste positie tot nu toe is geweest en hoeveel bezoekers verwacht worden via het zoekwoord. Je ziet direct of je stijgt of daalt binnen Google en kunt direct actie ondernemen.

4. LinkMiner – Linkbuilding analyse tool
Achterhaal eenvoudig waar de backlinks van bijvoorbeeld je concurrent vandaan komen en waarom je concurrent beter scoort dan jijzelf. Wanneer jij het domein van je concurrent invult, krijg je een overzicht van de backlinks. Je ziet precies hoeveel links je concurrent heeft, waar ze uit bestaan, hoeveel domeinen en IP Adressen gelinkt zijn en de informatie over de trust– en citation flow. Benieuwd? Zie het hier!

5. SiteProfiler – Website analyse tool
Met deze tool krijg je een overview van een ingevuld domein. Heb je een URL ingevuld dan krijg je een scan met de onderstaande informatie.

  • Overview, één scherm met alle informatie
  • Backlinks, verwijzende domeinen, do-follow ratio, totale aantal backlinks, enz.
  • Top content, best scorende content
  • Audience, informatie over doelgroep
  • Competitors, website met content die overeenstemt

Wellicht denk je dat deze tool niet zo speciaal is, maar als je er eenmaal mee bezig bent, dan is de tool onwijs fijn. Je komt er simpel mee achter wat de best scorende content van je concurrentie is!

Kosten

De kosten voor deze tool liggen veel lager dan voor tools die enigszins vergelijkbaar zijn. Wil je weten welke abonnementen er precies zijn? Klik dan hier. De prijzen per abonnement verschillen en bevatten diverse functies.

Bruikbaarheid t.a.v. de kosten

De tool biedt veel functies voor de prijs van één en is ongeveer 70% goedkoper dan SEMrush, Moz en Ahrefs. De functionaliteit van Mangools wegen goed op tegen de gevraagde prijs per maand. De gevraagde prijs per maand bekijk je eenvoudig hier. Je kunt zelf kiezen voor het pakket waar je mee aan de slag wilt. 

Conclusie

We keken naar diverse kanten van de SEO tool. De prijs is het grootste voordeel, aangezien je veel krijgt voor een lage prijs. Je hebt een breed scala aan hulpmiddelen die ervoor zorgen dat jouw website beter wordt. Je krijgt tevens inzicht in het werk van de concurrent.

Grote bedrijven maken graag gebruik van deze tool, waarschijnlijk kun je nu begrijpen waarom! Iemand die weinig met SEO werkt en iemand die veel met SEO werkt kan goed omgaan met dit programma.

Uw advertentie hier?
Toch je SEO / SEA uitbesteden?